Kino Fenomen zaprasza

3-9 listopada, Kielce

Kino Fenomen zaprasza na seanse:

BORG VS MCENROE. MIĘDZY ODWAGĄ A SZALEŃSTWEM
reż. Janus Metz Pedersen, dramat, sportowy | Dania, Finlandia | 2017 | 100 min.,wyst.: Sverrir Gudnason, Shia LaBeouf, Tuva Novotny, Stellan Skarsgard
3 LISTOPADA: 16:00
4 LISTOPADA: 18:00
5 LISTOPADA: 20:00
6 LISTOPADA: 18:00, 20:00

Historia turnieju życia najwybitniejszych tenisistów wszechczasów. W roli Johna McEnroe’a – Shia LaBeouf.
Wimbledon 1980. Cały świat wstrzymuje oddech – rozpoczyna się finałowy mecz. Björn Borg, najlepszy tenisista na świecie, będzie bronił po raz piąty tytułu mistrza. Chłodny, opanowany i skuteczny – jest ulubieńcem publiczności. Nikt jednak nie wie o dramacie rozgrywającym się poza kortem: niespełna 24-letni tenisista jest fizycznym i psychicznym wrakiem, wyniszczonym przez mordercze treningi, które rujnują także jego życie prywatne. Przeciwnik Borga to 20-letni John McEnroe, porywczy i wybuchowy, zdeterminowany, by zająć miejsce swojego dotychczasowego idola. Jaką cenę może mieć sukces?
   
MŁYNARSKI. PIOSENKA FINAŁOWA
reż. Alicja Albrecht, dokumentalny | Polska | 2017 | 91 min.,wyst: Wojciech Młynarski
3 LISTOPADA: 18:00, 20:00
4 LISTOPADA: 16:00, 20:00
5 LISTOPADA: 16:00, 18:00
6 LISTOPADA: 16:00

„Młynarski. Piosenka finałowa” – film dokumentalny, to przede wszystkim ostatni bardzo osobisty, szczery wywiad z bohaterem. Film dopełnia ponad 30 wypowiedzi jego najbliższych przyjaciół, między innymi: Janusza Gajosa, Janusza Głowackiego, Jerzego Derfla, Janusza Senta, Włodzimierza Korcza, Ewy Bem, Janusza Stokłosy, Ireny Santor, Michała Bajora, Magdy Zawadzkiej, Krystyny Jandy, Rodziny i tych, którzy z nim tworzyli i dla których tworzył: wybitni kompozytorzy, aktorzy, piosenkarze. Te niezwykle uczciwe, bez cenzury, opowieści o Wojtku zbudowały portret niezwykłego artysty, ale też człowieka z wyraźnym pęknięciem, zmagającego się z ludzkimi słabościami.
   
FILMOWE CZYTANKI
5 LISTOPADA: 11:00
CHŁOPIEC W SKORUPCE I INNE FILMY KRÓTKIE
zestaw animacji | 2015-2017 | 50 min.
Czy to źle, że każdy z nas jest inny? A może te różnice są naszą największą siłą? W zestawie krótkich metraży dzieci spotkają wyjątkowych bohaterów m.in. Kieszonkowego Człowieczka, Jelonka i Odda.
1. „Chłopiec w skorupce”, reż. Kristin Ulseth, Norwegia, Portugalia, 2016, 12 min.
2. „Dziewczynka i noc”, reż. Madina Iskhakova, Francja, Belgia, 2015, 8 min.
3. „Hej Jelonku!”, reż. Örs Bárczy, Węgry, 2015, 7 min.
4. „Kieszonkowy człowieczek”, reż. Ana Chubinidze, Francja, Szwajcaria, 2016, 8 min.
5. „Mały ptaszek i gąsienica”, reż. Lena von Döhren, Szwajcaria, 2017, 4 min.
6. „Sabaku”, reż. Marlies van der Wel, Holandia, 2016, 3 min.
7. „Zagubiony list”, reż. Kealan O’Rourke, Irlandia, 2016, 8 min.

FILMOWY KLUB SENIORA
5 LISTOPADA: 14:00
MAUDIE
reż. Aisling Walsh | dramat, romans | Irlandia, Kanada | 2016 | 115 min., wyst.: Ethan Hawke, Sally Hawkins, Kari Matchett
„Maudie” to wzruszająca opowieść oparta na życiu malarki Maud Lewis, dziś uważanej za jedną z najważniejszych kanadyjskich artystek.
Niesamowita historia o romansie pomiędzy samotnikiem (Ethan Hawke), a kruchą, ale pełną energii kobietą (Sally Hawkins), która pragnie niezależności, by móc z wielką pasją malować swoje wyjątkowe obrazy.
Czuła opowieść, w której zakochała się publiczność i krytycy na całym świecie, a z 11. edycji Festiwalu Filmowego Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym film wrócił jako zwycięzca, otrzymując Nagrodę Publiczności!
   
WIDNOKRĄG DOBREGO KINA
BIEGACZE
8 LISTOPADA: 16:00
reż. Łukasz Borowski | Polska, 2017, dokumentalny, 72 min.
Podczas wyścigu uczestnicy pokonują ponad 240 kilometrów. Przez dwie doby biegacze nie śpią, nie mają przystanków, nawet posiłki przyjmują, biegnąc. Ci, którzy docierają na metę, odczuwają wielką euforię. Bardzo szybko zaczynają myśleć o kolejnym biegu ekstremalnym. Dokument “Biegacze” przybliży widzowi stan ekstremalnego wysiłku fizycznego i momenty kryzysów psychicznych, z którymi muszą się mierzyć biegacze. Przynajmniej w części pozwala to widzom na przeżycie niezwykle intensywnych emocji, które stają się udziałem ultramaratończyków…
   
WIDNOKRĄG DOBREGO KINA
ŁAGODNA
8 LISTOPADA: 17:30
reż. Sergiej Łoźnica | dramat | Francja | 2017 | 143 min., wyst.: Vasilina Makovtseva, Marina Kleshcheva, Lia Akhedzhakova

„Łagodna” to trzeci fabularny film Siergieja Loznitsy (“Szczęście ty moje”; „We mgle”). Inspirowana nowelą Dostojewskiego opowieść prowadzi nas w krainę zbrodni bez kary. Na prowincji we współczesnej Rosji kobieta o przykuwającej uwagę, spokojnej twarzy, otrzymuje zwrot paczki, którą wysłała do męża przebywającego w więzieniu, bez wyjaśnienia. Postanawia sama pojechać do ukochanego. Trafia do miasta-więzienia rodem z Kafki. Urzędnicy odmawiają jej udzielenia informacji. Ciągle słyszy: „tajemnica państwowa”. Jej droga wiedzie przez kolejne kręgi piekła skorumpowanej Rosji – czy jest jeszcze ktoś, komu mogłaby zaufać?
   
WIDNOKRĄG DOBREGO KINA
OSTATNI BĘDĄ PIERWSZYMI
8 LISTOPADA: 20:00
reż. Bouli Lanners | komedia, kryminalny | Belgia, Francja | 2016 | 98 min., wyst.: Albert Dupontel, Bouli Lanners, Suzanne Clement
Cochise i Gilou, przyjaciele i zawodowi łowcy nagród, otrzymują zlecenie odzyskania telefonu komórkowego, który zawiera informacje kompromitujące jego wpływowego właściciela. Poszukiwania zaprowadzą ich do przedziwnego miasteczka i jego jeszcze dziwniejszych mieszkańców. Na ich drodze staną romantyczni bezdomni Esther i Willy, spragniona miłości samotna kobieta, tajemniczy mężczyzna, który nazywa siebie Jezusem i… lokalni gangsterzy. Jak Cochise i Gilou odnajdą się w tej skomplikowanej sytuacji? I czy zdążą wykonać zadanie przed zapowiedzianym w telewizji końcem świata?
   
DYSKUSYJNY KLUB FILMOWY
JESTEM ROSA
9 LISTOPADA: 18:00
reż. Lais Bodanzky | dramat | Brazylia | 2017 | 102 min., wyst.: Maria Ribeiro, Clarisse Abujamra, Jorge Mautner
Ciepło przyjęty na ostatnim festiwalu Berlinale dramat „Jestem Rosa” wpisuje się w rosnący w siłę nurt feministyczny kina iberyjskiego. Emancypacyjny dramat to kolejny obraz autorki kultowej „Siedmiogłowej bestii”, który jest cennym głosem w sprawie równouprawnienia kobiet w patriarchalnych społeczeństwach Ameryki Południowej.
Rosa jest trzydziestoparolatką. Jej rodzice się rozwiedli. Mieszka z własną rodziną w centrum Sao Paulo. Częste wyjazdy jej męża nie są specjalnie lukratywne, więc sama musi utrzymywać siebie i dwie córki. Zamiast skupić się na pisaniu sztuk, co jest jej powołaniem, zarabia na życie tworząc hasła reklamowe.
Rosa ma na głowie problemy w swoim związku, kłopoty z różnorakimi zleceniami, a także obowiązek zajmowania się chorowitym ojcem, o artystycznej osobowości, domagającej się ciągle uwagi. Gdy podczas rodzinnego obiadu jej matka ujawnia pewną tajemnicę, uporządkowany dotąd świat Rosy wywraca się do góry nogami. Bohaterka rozpoczyna wewnętrzną wędrówkę celem odkrycia własnej tożsamości. Czy przy okazji odnajdzie także w sobie silną, niezależną kobietę?